Papa Roach – Crooked Teeth

Papa Roach – Crooked Teeth

RECENZE | Novinky: Papa Roach s Crooked Teeth dokázali, proč jsou i po těch letech stále relevantní

“No, they are not nameless or faceless / and yes, they were born for greatness!” zpívají Papa Roach ve své písni “Born For Greatness”. Návrat Papa Roach v podobě nové desky Crooked Teeth se zdá být konečně potvrzením této věty.

Papa Roach jsou už dostatečně velkou kapelou. Na počátku všeho byl obrovský hit “Last Resort”, pak se přidaly “Scar”, “…To be loved”, “Getting Away With Murder” a kalifornským Papa Roach založeným v roce už v roce 1993, ale až 2000 vydávajíc album pod velkým labelem, to spolu s neúnavným ježděním tour, kdy jezdili s interprety od Eminema po Marilyna Mansona stačilo, aby došli ke statusu velké rockové kapely s podstatnou fanouškovskou základnou po celém světě.

Jejich letošnímu přídavku do jejich kolekce alb jménem Crooked Teeth pomáhali a udávali mu  směr teprve třicetiletý producent RAS. Jeho jméno je napsáno za zadních stranách alb intepretů, držte si klobouky – Avicii, WALK THE MOON, blink-182, All Time Low, Steve Aoki, 5 Seconds of Summer, Diplo, Machine Gun Kelly a další… Zkrátka velmi slušná porce na jeho věk. Druhým producentem byl Colin Brittain. Stejně starý zpěvák, producent a muzikant už takové CV nemá, spolupracoval ale s RASem na albech 5 Seconds of Summer a Aviciiho, což se rozhodně počítá.

Foto Papa Roach k albu Crooked Teeth.
Papa Roach (Foto: Odyssey Music Network)

Papa Roach se na novém albu moc nepřibližují k nü metalovým počátkům. Papa Roach se hodně soustředili na melodický rock a pop. Snažili se svůj žánr kultivovat, najít nějakou novou složku, která by se do něho dala zapracovat. Zmodernizovat svůj žánr, ale zároveň předvést to nejlepší z písní, kterým kapela vděčí za slávu. Celkově by se dalo říct, že kapela opožděně dospěla. Vzhledem k tomu, že mají členové už něco kolem čtyřicítky, jeví se to jako logický tah. Papa Roach zní daleko více aktuálně vzhledem k současné hudbě než na minulých albech. Chtěli s producenty vzít staré Papa Roach, kteří tehdy v roce 2000 s albem Infest bodovali v prodejních hitparádách a přetvořit je v nové Papa Roach, kteří by v sobě měli dostatek starého dobrého i moderního zvuku.

“Poprvé, co jsme se setkali s RASem a Colinem, říkali, že ‘Infest’ (rok vydání 2000, pozn. red.) se neustále pouštělo, když vyrůstali a chtěli vrátit zpět část těchle starých dob.” říká Shaddix. Furlong, přezdívaný “RAS” se přidává: “Celá myšlenka byla, aby se vzaly klasické prvky Papa Raoch, které každý miloval a přetvořily se do moderní verze zvuku, prostřednictvím tvůrčího procesu, a skončili jsme s odvážnou a dobrodružnější verzi Papa Roach.”

Kapela taky implementovala do své hudby vlivy různých žánrů, které by bylo pro ně dříve dost exotické. V novém albu tak slyšíme i to, co je typické pro alba z hip hopové kultury nebo reggae. Zpěvák Shaddix tak na nové desce skoro polovinu alba prorapuje. Z okamžitě chytlavé titulní stopy se deska přesouvá k tajemné a náladové baladě “Periscope”, na které se objevuje zpěvačka Skylar Gray. “Sunrise Trailer Park” je akustický / hip-hopový / nášup, kde se k rapované sloce Shaddixe přidává taky rapper Machine Gun Kelly.

Papa Roach byla vždycky taková hudba, která by se dala prodávat ke žvýkačkám. Fajn hudba plná energie a vzteku do posilovny nebo když si jdete zaběhat, že by se jejich desky posílaly mimozemšťanům, jakožto ukázka geniality lidské tvořivosti, to se však říct nedá.

Celé album Crooked Teeth a taky skladba stejně pojmenovaná zobrazuje různé stránky Papa Roach a ilustruje to, proč se jim podařilo zůstat po 17 letech od prvního úspěšného alba stále relevantní, zatímco se ve světě střídají hudební trendy.

Papa Roach – Crooked Teeth

Vydáno: 19. 5. 2017
Délka: 33:37